8-ročné
Učebný plán pre Gymnázium, Školská 2, Dubnica nad Váhom 8-ročné štúdium študijný odbor: 7902 J gymnázium 1.-8. ročník v školskom roku 2024/2025
|
Školský vzdelávací program |
||||||||||
Vzdelávacia oblasť |
predmet/ročník |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
Spolu |
Jazyk a komunikácia |
slovenský jazyk a literatúra |
4 |
4 |
5 |
5 |
3 |
3 |
3 |
4 |
31 |
prvý cudzí jazyk |
5 |
5 |
5 |
5 |
4 |
3 |
4 |
3 |
34 |
|
druhý cudzí jazyk |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
22 |
|
ročníkový projekt |
1 |
1 |
||||||||
Človek a príroda |
fyzika |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
4 |
12 |
||
chémia |
1 |
2 |
2 |
3 |
3 |
11 |
||||
biológia |
2 |
2 |
1 |
1 |
2 |
4 |
12 |
|||
praktické cvičenia |
0,5 |
1 |
1 |
0,5 |
3 |
|||||
fenomény sveta |
1 |
0,5 |
1 |
0,5 |
||||||
Človek a spoločnosť |
dejepis |
1,5 |
1 |
1 |
1,5 |
3 |
3 |
11 |
||
geografia |
1 |
2 |
1 |
1 |
2 |
2 |
9 |
|||
občianska náuka |
1 |
1 |
2 |
1 |
2 |
7 |
||||
Človek a hodnoty |
etická/náboženská výchova |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
6 |
||
Matematika a práca s informáciami |
matematika |
5 |
5 |
4 |
4 |
5 |
3 |
4 |
30 |
|
informatika |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
7 |
||||
Umenie a kultúra |
výtvarná výchova |
2 |
2 |
|||||||
|
hudobná výchova |
1 |
1 |
2 |
||||||
|
umenie a kultúra |
2 |
2 |
|||||||
Zdravie a pohyb |
telesná a športová výchova |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
16 |
Voliteľné predmety |
|
8 |
18 |
26 |
||||||
Spolu |
|
29 |
30,5 |
31 |
31,5 |
33 |
33 |
29 |
30 |
247 |
Poznámky k učebnému plánu:
- Vyučovacia hodina v tomto popise učebného plánu trvá 45 minút.
- Cudzie jazyky – vyučujú sa anglický a nemecký jazyk, od 5. ročníka aj ruský a španielsky jazyk.
- Prvý cudzí jazyk je jazyk anglický alebo nemecký.
- Trieda sa delí na skupiny počas štúdia v predmetoch: prvý a druhý cudzí jazyk, ak počet žiakov v triede je vyšší ako 24, informatika a praktické cvičenia. V predmete telesná a športová výchova sa trieda delí na skupiny podľa pohlavia. V predmetoch etická a náboženská výchova sa trieda delí podľa voľby. Vo voliteľných predmetoch sa vytvárajú skupiny podľa voľby.
- Predmet praktické cvičenia sa realizuje vo forme laboratórnych prác a cvičení z predmetov biológia, fyzika a chémia.
- Trieda sa delí na skupiny na jednej hodine týždenne v 6. ročníku v predmetoch biológia, fyzika a chémia. Delená hodina má najmä charakter cvičení.
- Predmety etická a náboženská výchova sa vyučujú v skupinách, neklasifikujú sa. Na vysvedčení žiaka sa uvedie „absolvoval/a“.
- Žiak si v 7. ročníku volí skupinu 8 hodín voliteľných predmetov vo forme zamerania.
- Žiak si v 8. ročníku volí 18 hodín voliteľných predmetov podľa zoznamu voliteľných predmetov. Volí si tri 4-hodinové a tri 2-hodinové predmety.
- V druhom, treťom a štvrtom ročníku je súčasťou výchovy a vzdelávania tvorba ročníkovej práce na vopred určenú tému.
- V treťom a piatom ročníku je súčasťou učebného plánu lyžiarsky kurz v rozsahu 5 dní.
- Súčasťou učebného plánu sú účelové cvičenia ochrany života a zdravia, ktoré sa realizujú v prvom až štvrtom ročníku v rozsahu 12 vyučovacích hodín v každom polroku, v piatom a šiestom ročníku v rozsahu 6 vyučovacích hodín v každom polroku.
- V prvom a druhom ročníku je súčasťou učebného plánu plavecký kurz v rozsahu 5 dní.
- V siedmom ročníku štúdia je súčasťou učebného plánu kurz ochrany života a zdravia, ktorý trvá 3 dni, resp. 18 hod.
- Súčasťou vzdelávania môže byť aj príprava na získanie nemeckého jazykového certifikátu I. alebo II. stupňa.
- Súčasťou výchovy a vzdelávania žiakov môžu byť aj exkurzie a školský výlet.
- Povinnou súčasťou obsahu vzdelávania sú prierezové témy. Prierezové témy multikultúrna výchova, mediálna výchova, environmentálna výchova, tvorba projektu a prezentačné zručnosti, finančná garmotnosť a osobnostný a sociálny rozvoj sú začlenené do vyučovacích predmetov v každom ročníku a dopravná výchova v prvom až štvrtom ročníku. Prierezová téma ochrana života a zdravia je začlenená do vyučovacích predmetov a tiež realizovaná prostredníctvom účelových cvičení a kurzu na ochranu života a zdravia.